ز سوی اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا (س) برگزار می‌شود؛

دوره‌های تخصصی تربیت مروج «نهج البلاغه» و «صحیفه سجادیه»

تربیت مروج

سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام از برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت مروج «نهج البلاغه» و «صحیفه سجادیه» ویژه طلاب حضوری و غیرحضوری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهرا حسینی در گفتگو با واحد خبر عنوان کرد:

دوره‌های تخصصی تربیت مروج «نهج البلاغه» و «صحیفه سجادیه» به همت اداره قرآن و حدیث  جامعه الزهرا علیهاالسلام ویژه طلاب حضوری و غیرحضوری در ترم دوم سال تحصیلی جاری  برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام گفت:

نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از جمله منابع ارزشمند و بزرگترین ذخایر معرفتی ما هستند که به تبیین معارف ناب دینی، تعالیم بلند الهی و مباحث تربیتی و اخلاقی در حوزه های مختلف پرداخته اند.

حسینی تصریح کرد:

آشنایی با این دو کتاب ماندگار، تأثیر فراوانی در رشد و پیشرفت فرد و جامعه دارد و می‌تواند برای تعمیق معرفتی و دینداری و پاسخگویی نیاز جامعه امروز  به ویژه نسل جوان راهگشا و راهنما باشد.

وی به سرفصل‌های دوره های تخصصی «نهج البلاغه» و «صحیفه سجادیه» اشاره کرد و گفت:

سرفصل های دوره تخصصی تربیت مروج نهج البلاغه شامل شناختنامه نهج‌البلاغه، تاریخ و سیره امام علی عليه‌السلام، روش فهم نهج البلاغه، کتابشناسی تحلیلی نهج البلاغه، روش برداشت معارف نهج‌البلاغه، روش ارائه معارف نهج البلاغه،  موضوع شناسی نهج البلاغه (دنیاشناسی، اخلاق، اقتصاد و معیشت، دشمن شناسی و..)، خانواده و تربیت در نهج البلاغه، سبک زندگی و بندگی در نهج البلاغه و شبهه پژوهی نهج البلاغه است.

سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام اضافه کرد:

بخشی از سرفصل‌های دوره تربیت مروج صحیفه سجادیه هم شامل ویژگی‌های صحیفه و تفاوت آن با دیگر کتب حدیثی، کتابشناسی صحیفه، دعا و آداب آن، روش فهم حدیث، روش برداشت صحیفه با رویکرد تبلیغ، ساختارسازی دعا، نمودار کلی نظام معرفتی، روش تحقیق در صحیفه سجادیه، معارف صحیفه سجادیه  وبررسی ساختار چند دعا هستند.

وی یادآور شد:

این دوره به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار خواهد شد و مهلت ثبت نام در این دوره‌  تا ۷  بهمن ماه از طریق مراجعه به صفحه ثبت نام دوره های اداره قرآن و حدیث در سایت جامعه الزهرا علیهاالسلام به نشانی http://qh.jz.ac.ir است.

حسینی بیان داشت: 

طلابی که دوره مقدماتی این دوره‌ها را گذرانده اند، جهت تکمیل دوره می‌توانند در دوره تکمیلی شرکت کنند.  

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های عمومی و تخصصی قرآنی و حدیثی در نیمه دوم سال تحصیلی، گفت:

دوره‌های «عمومی» آموزش قرآن و حدیث شامل دوره‌های کارگاهی، روان‌خوانی، تجوید، ترتیل خوانی، حدیث‌خوانی اصول کافی و دوره‌های مختلف حفظ قرآن کریم هستند.

سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود:

دوره‌های «تخصصی» قرآن و حدیث با عناوین مهارت‌های بیان تفسیر قرآن کریم، تربیت مربی حفظ قرآن کریم، تربیت مربی روخوانی و روانخوانی ویژه طلاب بین‌الملل و طلاب ایرانی ساکن قم، تربیت مربی ‌نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه ارائه می‌شوند.

حسینی تصریح کرد:

هر یک از دوره‌های فراخوان شده در جدول برنامه‌ها در صورت به حدنصاب رسیدن تعداد افراد ثبت نامی تشکیل می‌شوند که نتایج پس از انجام ثبت‌نام‌ها به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

تلفن تماس برای کسب اطلاعات بیشتر از ساعت ۸ تا ۱۲: ۳۲۱۱۲۴۳۶  و ۳۲۱۱۲۰۸۸

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر